Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kirra
Nu har jag akutläge.
Min volvo v70 01 gick ej genom besiktningen pga. vänster framlykta ej är korrekt höjd. de på verkstan påstår man måste byta hela lampan, men jag undrar om man inte kan fixa detta med en tillfällig akutlösning? Tex lim? De säger att fästena man reglerar höjden med är trasig men jag vet ej hur de ser ut.

Bilen ska vara besiktad nu på Torsdag och nya lyktor är galet dyr även begagnade, men bilen är endast bruksbil då den är för sliten för att storrenoveras.

Mvh Louise
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Om du bor nära nån delplocken.se så blir det inte dyrt. Tyvärr kan jag inte svara på frågan jag vet inte heller hur det ser ut.
Men ett tips kan jag iaf lämna
av kirra
Absolut. Dit jag ringde skulle de ju ha 1400 för en begagnad del. Tyvärr bor jag i norrland och ingen annan närliggande skrot. Men lyktan i sig funkar. Det jag måste lösa är hur jag ska kunna hålla lyktans höjd fast då tydligen regleringsannordningen på den är lös. Jag kommer ta in den på lunchen jdag i verkstan och ge det ett försök
av MickeM
Kolla FÖRST så H7lampan sitter rätt.
Den går att montera fel, och då blir ljudbilden uppåt väggarna bokstavligt....

Annars är det väl hållaren till reflektorns justerare som släppt/krokar ur. Det här hänt förr. Vissa har lyckats fäst den igen, men strålkastaren måste nog loss från bilen för det. Men det beror ju på hur den släppt också..

Begagnad lykta till tidig V70N borde finnas lite varstans.....
Användarvisningsbild
av Clodwig
kirra skrev: tis 28 apr 2020, 07:27 Absolut. Dit jag ringde skulle de ju ha 1400 för en begagnad del. Tyvärr bor jag i norrland och ingen annan närliggande skrot. Men lyktan i sig funkar. Det jag måste lösa är hur jag ska kunna hålla lyktans höjd fast då tydligen regleringsannordningen på den är lös. Jag kommer ta in den på lunchen jdag i verkstan och ge det ett försök
Har du kollat på Bildelsbasen? Jag hittade strålkastare till V70n där från 300:- och uppåt. Fanns många runt femhundringen som såg bra ut

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]