Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

IMG_9401.jpg
IMG_9401.jpg (319.12 KiB) Visad 576 gånger
I den lilla informationsrutan står det att positionsljus inte fungerar. På service sade mekanikern att det han skulle få hem delen som var sönder och skicka den till mig för att jag ska byta den. Nu har jag ifrågasatt min intelligens flera gånger denna morgon pga jag varken hittar en lampa som är sönder eller var denna socket + lampa ska sitta. Är det någon som kan reda ut detta till mig.
Bifogar bild.

Tack på förhand.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
robinb3rgsten skrev:Bör va parkeringsljus fram är väl bara där de sitter w5w slå på parkeringsljus på bilen bör de synas. Syns ej med halvljus på de är i samma lykta
Båda fram lyser, men om det skulle vara någon av dom så förstår jag inte var socketen ska sitta? Den passar inte fram.

Ej inte facelift.

Men jag hittade felet. Mekanikern hade skickat fel. Och jag förstod inte att det var två lampor på varje sida bak som skulle lysa. Den översta lampan på var sida bak hade gått sönder. Och när jag kollade i stolpen såg jag inte eftersom fästet sitter ”upp gömt” under plasten. Fick dra ut den långa plastflärpen, fallet är nu löst och nerlagt så att säga. Tack för ni tog er tid!

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]