Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Sabbade transpondern i min fällknivs-nyckel i helgen. Limmet hade släppt och jag lirkade försiktigt upp skalet. Men! Lyckades knäcka transpondern som satt fast med ena änden i övre och andra änden i undre så nu vet jag vad en ny nyckel med in-programmering kostar, 1995 kr. Plus att jag måste få bilen till verkstaden utan fungerande nyckel. Blir nog med släp.
Användarvisningsbild
av jaun
Himla otur! Har inlägget någon frågeställning om bärgning eller är det bara ett konstaterande att undvika att sabotera transpondrar i nycklar med information om vad det kostar? :angelo:
Användarvisningsbild
av GLIZ
Sabba inte transponder det blir dyrt är väll huvudämnet. Någon undrade förra veckan vad en nyckel kostar med in-programering efter att en blivit överkörd av gräsklippere. Har frakten så gott som ordnad. Ska ringa en verkstad i byn som kan hjälpa mig.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av sicnarf
Man ser annonser här i Göteborg på FB Marketplace där de gör reklam för bilnyckel kopiering med koder och sånt för typ 500 kr. Skulle sånt funka för våra bilar? Kolla:
Marketplace›
Hushåll
KOPIERAR, TILLVERKAR,KODAR,LAGAR ALLA NYCKLAR 🔑
Göteborg, Västra Götalands län · för 22 timmar sedan ·
450 kr
Husnyckel
Bilnyckel
Mcnyckel
Förrådnyckel
Garagenyckel

Allt från 450kr styck 🔑 Mindre

Skick
Ny
Användarvisningsbild
av GLIZ
sicnarf skrev:Man ser annonser här i Göteborg på FB Marketplace där de gör reklam för bilnyckel kopiering med koder och sånt för typ 500 kr. Skulle sånt funka för våra bilar? Kolla:
Marketplace›
Hushåll
KOPIERAR, TILLVERKAR,KODAR,LAGAR ALLA NYCKLAR Bild
Göteborg, Västra Götalands län · för 22 timmar sedan ·
450 kr
Husnyckel
Bilnyckel
Mcnyckel
Förrådnyckel
Garagenyckel

Allt från 450kr styck Bild Mindre

Skick
Ny
Tror inte dom kan göra och koda in ny nyckel. Jag har redan beställt en på volvo men gör en förfrågan och lägg upp svaret här. Jag har ingen fungerande nyckel i nuläget. Köpte för några år sedan en zedbull som klarar dom flesta transponders men den fixade inte min volvonyckel. Hade tänkt klona transponder och sätta in klonen i en flippnyckel. Karvade ur den jag hade ur orginalnyckeln. Det är den som gått sönder.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Han viste inte om det går att göra nyckel och koda in i min bil. S80.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Ny nyckel inkodad volvo i Tranemo.
1930:- oc det va klart på 10 min. Fraktade dit bilen på släp.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Garmer skrev:Var det bara nyckeldelen med transponder för 1930 eller var det komplett med fjärr?
Bara nyckl.
Flippnyckel med nyckel och fjärr i ett gick att beställa 3500:-
Har kvar min gamla fjärr.

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]