- tis 17 mar 2020, 22:46
Visst skulle en växel till göra en del, men jag ligger runt 1500 rpm i 80 så jag tror inte det finns så mycket att vinna på det.
Växellådsbyte är mer än vad jag orkar göra på den bilen och troligen kostar lådan mer än vad jag gav för bilen.
Det jag är mest nyfiken på är ifall man kan ta bort virvelspjället och hur det påverkar motorn.
DayDreamer skrev:Går det inte typ att plocka ner partikelfiltret å köra ett spett igenom skiten å rensa den och sen upp tillbaka med burken.Det går rensa filtret och behålla burken, men tror jag kommer köra 3 tum från turbon.![]()
![]()
Hmm antar att det är ett jäkla jobb men går det inte att bygga om så att man kan få dit en M66 låda istället? Alltså en 6vxl låda. Bara det skulle göra en stor skillnad på förbrukningen. Det märker jag själv på min bil som är 6vxl mot en som är 5vxl, dock bensinare
Visst skulle en växel till göra en del, men jag ligger runt 1500 rpm i 80 så jag tror inte det finns så mycket att vinna på det.
Växellådsbyte är mer än vad jag orkar göra på den bilen och troligen kostar lådan mer än vad jag gav för bilen.
Det jag är mest nyfiken på är ifall man kan ta bort virvelspjället och hur det påverkar motorn.
- By roggabear