Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xerxes76
Värmen växlar mellan varmt och kallt på höger sida av bilen menar då hela höger sida. Det blåser varmt 3sec blåser kallt 3sec och så håller den på så var är felet?
Användarvisningsbild
av drlecter
Vi hade något liknande problem. På höger sida funkade det inget bra. Jag körde en kalibrering av spjällen med Vida, sedan dess(drygt 1 år) har det funkat perfekt. Så det hade jag testat att börja med..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av Xerxes76
Ok tackar för svar ska beställa en vida. Men först byta kamaxeltätning och efter att jag har köpt en vida så ska jag beställa en backgivare och efter det en ny torkarmotor bak. Ena motorkudden är plugga vet ej om man får göra så. Innan felen är lagade så har jag troligen fått nya fel att sätta på listan. Jo jag är bitter. Jag meddelar senare hur det gick.
av Xerxes76
Nu är det fixat det var som du sa att det behövs en kalibrering. Lämnade in bilen på Mekonomen så fixade dom det på 5 min och fick det gratis. Ångrar bara att jag inte lämnade in bilen direkt så hade jag inte behövt frysa i bilen :)

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]