Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kexet
Hej!
Jag hoppas någon har kan ge mig en vägledning angående vad man skulle kunna sälja en faceliftad V70 - 05 263HK (innan motorn rasade pga kamremmen), största ljudpaketet, dvdspelare bak, bixenon, drag, ljust skinn mm. Helt enkelt så utrustad en - 05a kunde vara vid den tiden.

Jag har själv ingen koll på pris men vet inte om jag orkar kosta på reparera med ny motor. Kamremmen gick efter 11K mil förra veckan (gått tot ca 29 förra bytt vid 18)
All hjälp mottages tacksamt!
Som alltid med gammal bil så gäller skicket, skicket och åter skicket.

Utan att veta skicket, historiken eller ens milen på bilen är det svårt (omöjligt) att sätta gissat värde. Nog svårt ändå.
Normala mil och skick och allt fungerande så Kanske 30-35kkr innan motorn rasade.???
Som den står = sannolikt väl under 10kkr och även då svårsåld.
(Fult skick,"modifierad" (typ ändrad luftburk), sänkt, osäker historik eller div defekter drar ner)

Det finns ganska gott om V70T. Dom är ofta ganska välutrustade.
Chippa kostar inte så mycket, och är något man hellre gör själv än att köpa den så. Lockar ofta "fel" ägare, och bilen blir därefter.

En sugmotor-V70 av år 2005 ska vara något extra som man ska få över 20-25kkr som jämförelse. Några defekter så minskar det fort.
Så gott som osäljbar som ej fungerande.

En turbo är värd mer, givetvis och är nog säljbar även som trasig.
Värdefull och lättsåld? Nope!

Har du dyra hjul, så sälj dom separat.
Hade en V40 2.0T -04 med kass toppackning som såg bra ut i övrigt. Efter 50 st "vad är bästa pris kompis"-meddelande på blocket och bud på 1000 spänn så körde jag den till skroten istället.
Hade varit hyfsade däck/fälg med i köpet för de 2500 jag begärde, behöll dessa.
Tillväxten på ungdomar som gillar skruva verkar begränsad.
Kanske annorlunda med en V70.
En fin välhållen och servad bil går alldeles säkert att sälja, dock är det nog svårt att få mer än några tusen. Den som skruvar själv byter toppen, inte nödvändigtvis hela motorn vid kamremmsras.

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]