Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror jag haft det här uppe förut och är det nu så då har jag inte fått nåt bra tips som hjälpt mig. Hur gör ni andra för att få ur oljestickan ur aut lådan? Den sitter långt ner under slangar och sladdar och motorn ska vara igång när man kollar. Finns inte en chans att jag får ner mina dasslock till händer, än mindre chans att jag skulle kunna se vad jag gör där nere. Som grädde på moset är det ju en liten låsflärp som ska manövreras för att kunna få ur och i stickan.

Tror att sugmotorer har mindre med grejer ovanför stickan och att det är sju resor värre för turbomotor. Så jäkla bra om röret varit en decimeter längre och gått förbi slangarna.
ja har också stora händer. plockade bort snorkeln till luftburken så nådde jag ner med vänster hand och petade på plåtblecket med långfingret och drog upp stickan med tumme och pekfinger.
gick faktiskt väldigt bra, pillade i ca 20sekunder sen lyckades jag varje gång nästan direkt.
provade också med "raka fingrar" å då fick man pilla på plåtblecket med ringfringret, använda det och långfingret för att få upp stickan. lite krångligare men det gick det också.

borde ju se likadant ut på din xc som på min awd turbo -01 tycker jag iaf..

Nyckeln hittar vi inte inne i bilen ivarjefall, al[…]

Sverige är som bekant extremt duktigt på[…]

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]