Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bempo
Är det nån som vet om det går att stänga av krockkudde passagerare fram i en XC70 -01 så man kan ha barnstol där? Kan man stänga av det själv eller är det verkstadsbesök? Om det är verkstad, vad kostar det?
av T-rex
Jag lät bilia stänga av mitt, dom lödde in nån sorts motstånd på slingan, 500kr kostade det då ca 10 år sen
av Jonas_latt
Jag lämna in min v70n 02. De kopplade bara in datorn. Sen får man skriva på massa lappar att du godkänner mm.
Så allt är okej om man krockar.
Kostade runt 1000kr.

Skulle aldrig fuska med motstånd mm kul om det blir något fel.
av T-rex
Jonas_latt skrev:Jag lämna in min v70n 02. De kopplade bara in datorn. Sen får man skriva på massa lappar att du godkänner mm.
Så allt är okej om man krockar.
Kostade runt 1000kr.
Fusk å fusk, det var trots allt bilia som gjorde det så dom måste väl vetat vad dom gör

Skulle aldrig fuska med motstånd mm kul om det blir något fel.
av T-rex
Fusk å fusk, det var trots allt bilia som gjorde det så dom måste väl vetat vad dom gör
av Jonas_latt
T-rex skrev:Fusk å fusk, det var trots allt bilia som gjorde det så dom måste väl vetat vad dom gör
Syfta inte på dig nu. Du har gjort rätt och gått via bilia. Men finns massa trådar om folk som tar bort sina krockkuddar och fixar med motstånd och sånt.

Att bilia kör den varianten är konstigt. Min koppla de in datorn och ny programvara.
XC60 MY27

MY26 hade räckvidd ren eldrift (blandad k&oum[…]

Nyckeln hittar vi inte inne i bilen ivarjefall, al[…]

Sverige är som bekant extremt duktigt på[…]

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]