Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pidde240
Så nu äntligen så är quaife diffen med nya difflager och allt är på plats igen ;-) så då var det dax för en provtur men samma jäkla lagerljud fast där sitter nya difflager i lådan som jag misstänkte va kass :P hissade upp framvagnen och la den i femma vxl och lyssnade att det låter som ett lagerljud från vxl , testade med att lyssna med ett stetoskop och kunde då tydligt höra att det va ett lagerljud, det kvittar vilken växel som ligger i samma ljud

Är det lönt att byta enbart lager i lådan eller kassera vxl och köpa en bättre begagnad låda på skroten?

/Peter
Användarvisningsbild
av jiha1968
Aj...
Det beror kanske mest på om man har det bråttom eller inte, mycket billigare med nya lager vill jag tro, men snabbare på vägen med en från skroten.
En begagnad låda från skroten kan ha samma oljud, dålig synkronisering m.m., men som oftast är dom i gott skick, så det är inte lätt att säga vad som är mest praktisk...
Användarvisningsbild
av Pidde240
jiha1968 skrev:Aj...
Det beror kanske mest på om man har det bråttom eller inte, mycket billigare med nya lager vill jag tro, men snabbare på vägen med en från skroten.
En begagnad låda från skroten kan ha samma oljud, dålig synkronisering m.m., men som oftast är dom i gott skick, så det är inte lätt att säga vad som är mest praktisk...
Jag köpte en bättre begagnad från skroten istället som rullat mindre än den som sitter där nu, var på volvo och skulle få hjälp med vilken utväxling där är på min v70 170 hästar 07a så då blev
han avlång i huvet (det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med sa han) men efter ett tags surfande så fick jag fram utväxlingen och enligt dom uppgifterna jag fick fram så skulle det vara 4.25:1 så jag får hoppas på att det blev rätt, för jag kunde inte se något på dekalen på lådan för den va ju helt oläsbar

Hej Min syster lämnades bilen på verkst[…]

Vart kan jag kolla luftförvärmningssp[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]

Ja värmaren behövs för att få[…]