Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobang
XC90 2004 B5254T2
Började med dålig ork,kollade felkod fick fram 6805 (laddningstryckventil).Provade med att byta ventilen som sitter vid luftrenaren och kollade att inga slangar läckte,men problemet kvarstår. Ibland verkar det som att man inte märker det så mycket när motorn ör kall,men att det smyger sej på när motorn blir normalvarm.Kan också säga att det finns felkod även på antisladdsystemet, skulle det kunna påverka ? Är det ngn som känner igen sej ?
av Brandman
Prova byta magnetventil till turban en kompis gjorde detta då löste problemet sig ditt problem med antispinn har jag ingen aning om
av Jonas_latt
Laddtrycksventil och magnetventil är samma sak. Kan va spricka i kyl tex. Men borde höras. Kolla med en provisorisk laddtrycks klocka och de vad som händer.

Begagnad Laddtrycksventil? Vanligt fel så den nya kan va trasig om den e begagnad.

Men lyssna lite på motorn. Är det läcka så hörs det ofta om bilen pyser tex.

Antisladd e jag osäker på. Kanske går i nödläge för den varnar för det. Dålig and krans eller givare? Men det borde du lätt se med datorn var det spökar

Hej Min syster lämnades bilen på verkst[…]

Vart kan jag kolla luftförvärmningssp[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]

Ja värmaren behövs för att få[…]