- fre 01 jun 2012, 16:04
Är det någon initierad som vet likheterna/skillnaderna mellan p/n 8636081 och 9482025 mer i detalj. Båda är av typ AW55-50SN. Jag har den senare i min bil med Geartronic. Den förstanämnda finns åtminstone i någon form utan manuell möjlighet.
Skulle det kunna fungera att använda den äldre som bas att bygga om till den senare. Vad i så fall behöver föras över/bytas och vad kan man behålla.
Finns det någon elektronik i lådan som TCM inte tycker om att man byter?
Var sitter Geartronic-funktionen? i själva lådan eller i TCM?
Kan det vara skillnader i utväxling? i Convertern? Ventilhuset (= valve body)? Sensorer?
Jättetacksam för alla goda idéer kring detta.
Mycket fråga beroende på lite veta... Men, som jag hoppas, det finns säkert någon som vet...
mvh Chassis (transmission är alltså inte mitt specialområde, som kanske märks :) )
Skulle det kunna fungera att använda den äldre som bas att bygga om till den senare. Vad i så fall behöver föras över/bytas och vad kan man behålla.
Finns det någon elektronik i lådan som TCM inte tycker om att man byter?
Var sitter Geartronic-funktionen? i själva lådan eller i TCM?
Kan det vara skillnader i utväxling? i Convertern? Ventilhuset (= valve body)? Sensorer?
Jättetacksam för alla goda idéer kring detta.
Mycket fråga beroende på lite veta... Men, som jag hoppas, det finns säkert någon som vet...
mvh Chassis (transmission är alltså inte mitt specialområde, som kanske märks :) )
- By Malmstroem