Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hj
greeeken skrev:gå till haga norra o fråga 4352 kr fick jag som svar
Varför skulle jag göra det när jag kan få servicen för 2800 i Märsta? Det är olika firmor, Bilia är väl inte kända för att vara billigast...
Användarvisningsbild
av greeeken
Nej jag sa inte att DU SKA dit,
MEnade bara påa tt du kanske tyckte att 2850 var dyrt!
Användarvisningsbild
av hj
greeeken skrev:Nej jag sa inte att DU SKA dit,
MEnade bara påa tt du kanske tyckte att 2850 var dyrt!
Aha! :lol:
Användarvisningsbild
av iaken
Sådär. kanske en liten updatring för de nyfikna. 8000 Mila service går på strax under 3600 hos Bilia i Sisjön - Göteborg. Handbromsbackarna var helt slut där av det jädra smällandet. Nu är det fixat iaf. De hitta dock glapp i styrledsbussningarna. Men det får jag fixa lite senare :)
av NCR
greeeken skrev:Lessen att säga det mannen men har du läst igenom vad happy deal täcker, inte värst mkt
Volvo är ett par lallare i denna fråga.
Dom 3 FÖRSTA månaderna täcker dom allt sen efter det så är det inte mkt som täcks.
Under punkt 11b (omfattning) i happy deal-dokumentet man får står det att detta ingår under 12 mån, däremot gäller MRF i 3 mån om bilen är över 36 mån och har gått högst 50000km, efter det tar Happy Deal vid för resten av tiden.

Detta ingår (under alla 12 mån):

Motor
Avgassystem (utom rost)
Koppling (utom pedelställ)
Växellåda (utom belysning i spakstället)
Kylsystem
Styrning (inkl hjulinställning vid byte av nån komponent)
Drivlina
Bränslesystem
Bromssystem (ej rost eller förslitning)
Luftkonditionering
Fjädring (endast fabriksmonterad orginal till biltypen)
Elsystem
Airbagar

Det som INTE ingår är:

Övriga komponenter som ej nämns ovan, dessutom vattenläckage, däck och hjulinställningar samt lack,glas,yttre/inre utsmyckning, audio, kom-system samt kostnad för normal service.

Jag sitter med dokumentet framför mig alltså eftersom jag köpte en beggad v70 igår. Lite underligt att inte stereon ingår i garantin och synd att inte hjulinställningar inte heller ingår men men, rätt mkt ingår på en begagnad bil tycker jag...
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]