Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min Volvo S60 har börjat låta som en moped, surrande ljud ifrån vänstra sidan(rattsidan) i motorutrymmet precis efter man startat motorn och kör iväg, sen så slutar det efter ett tag. Det började nu när det blivit kallt ute, nu lät det även ett kort tag efter motorn stängts av efter jag kört en kortare sträcka. Vad kan det vara, något med värmesystemet, eller har det något med att det är en dieselbil?
magnuz skrev: ons 06 nov 2019, 21:18 Min Volvo S60 har börjat låta som en moped, surrande ljud ifrån vänstra sidan(rattsidan) i motorutrymmet precis efter man startat motorn och kör iväg, sen så slutar det efter ett tag. Det började nu när det blivit kallt ute, nu lät det även ett kort tag efter motorn stängts av efter jag kört en kortare sträcka. Vad kan det vara, något med värmesystemet, eller har det något med att det är en dieselbil?
Den bränsledrivna motorvärmaren...?
magnuz skrev: ons 06 nov 2019, 21:33 Ja det låter nästan som ett puttrande, trodde först det var en moped men det kom det ju från bilen. Går den alltid igång när man startar bilen?
Ja om temperaturen är under ett visst antal grader. Detta för att få upp motorn i normal arbetstemp.

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]