Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
Hej på er,

Jag tänkte att jag skulle skriva lite om mitt första dygn som volvoägare. :)
http://www.thefellowship.se/volvo.jpg

När vi provkörde den hos Bilia hade den lite ståplatta för den hade stått utomhus i 30 dagar...lixom...*ploff ploff ploff* när vi körde...så jag trodde vi hade på punka....sen visade det sig att det gick över efter en stund... Vad jag däremot märker eller snarare känner är att bilen känns lite "darrig" för att försöka hitta ett ord. I 110 och därovan känns det som om bilen darrar litegrann, inte i ratten utan mer hela bilen. Jag fick tipset från en kompis som kör 850 att det kunde vara "stabilisatorstagen", vad tror ni om det? Skall jag be verkstaden kolla om alla hjulen är korrekt balaserade också? Bilen är en -04 (uttagen 2003-04) och har gått 3800 mil.

Sen igår så hörde vi ett skramlade typ under passagerar-sätet...så frugan sträckte sig in under sitt säte och fick med sig ett typ dammsugarmunstycke som låg löst...tydligen ett rör för luften till baksätet som hade trillat loss....kändes ju stabilt. :???:

Nu har jag s.k. "Happy Deal" på bilen så jag tänkte åka in med den på måndag.
Användarvisningsbild
av CarMan
det är inte dom där stagena som du pratar om, därimot så kan nog dom där ståplattorna vara problemet, kräv en komfortbalansering, om don nu har eb så avanserad balanseringsmaskin & be att få ett protokoll (går bra med et handskrivet) som visar hjulens kraft eller vad man kallar det
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]