Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Millon
När luftkonditioneringen är tillslagen upplever jag det som att det är något som slår till och ifrån med i princip regelbundet intervall, dvs under ca 5 sekunder varje minut. Min gissning är att det är kompressorn. Skall det verkligen vara så? Jag tycker att det är ett märkligt sätt att reglera på. Dessutom påverkar det motorgången då kompressorn abrupt rycks igång, vilket upplevs som att bilen rycker till.

/M
Användarvisningsbild
av CarMan
Millon skrev:När luftkonditioneringen är tillslagen upplever jag det som att det är något som slår till och ifrån med i princip regelbundet intervall, dvs under ca 5 sekunder varje minut. Min gissning är att det är kompressorn. Skall det verkligen vara så? Jag tycker att det är ett märkligt sätt att reglera på. Dessutom påverkar det motorgången då kompressorn abrupt rycks igång, vilket upplevs som att bilen rycker till.

/M
presis som på ditt kylskop så går inte kompressorn helatiden, då skulle man snabt ha en stor isklump inne i bilen.

om du käner ryckningar i bilen så kan du prova med ny mjukanara i ccm & ecm, det brukar hjälpa
Bromsok kärvar

Inte helt ovanligt att det blir hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.