Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Floyd
Jag har en V70 classic -07 med ljudpaketet Performance (alltså lägsta paketnivån). Enligt Bilia i Skara (och även volvocars.se) så går det INTE att eftermontera volvos baslåda i reservhjulet.

Varför inte det?

Vad jag förstår så plockar baslådan högnivå från de bakersta högtalarna i D-stolpen så det borde väl funka? :???:
Användarvisningsbild
av rille_h
Det skulle va kul att veta för jag är också grymt sugen på att koppla in men jag har inget slusteg heller..
av Floyd
Ja...varför vet ingen detta? :o
Användarvisningsbild
av Gyhlén
på min vinkel70 årsm. 02 så går de då iaf å eftermontera låda, vet att de finns två st olika, en upp till 04 å en nyare så de ska visst gå att eftermontera, dom kopplas som sagt in i D-stolparna. kan kika på de imorrn när ja kommer till jobbet.
av Floyd
Gyhlén skrev:på min vinkel70 årsm. 02 så går de då iaf å eftermontera låda, vet att de finns två st olika, en upp till 04 å en nyare så de ska visst gå att eftermontera, dom kopplas som sagt in i D-stolparna. kan kika på de imorrn när ja kommer till jobbet.
Vore kalas det för som sagt, både på Bilia och på volvos hemsida så envisad de med att det bara funkar med baslåda till High Performance och Premium Sound... :shock:

Nytt lås kostar ca. 500 kr och enkelt att by[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nu kommer ju resten av bilen att se matt ut i j&au[…]

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]