Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Stolleprov!!!
Ska du köpa nya högtalare så behöver du inte borra bort popnitarna, ta loss högtalarna ur sina fästen Obs! limmade så ta det lugnt, bryt försiktigt så lossar dom.
Sedan limmar du och skruvar i dina nya 6,5" eller 16,5cm direkt i sargen som höll dom gamla högtalarna.
Klart bättre än att borra ur nitar och sylta med nya skruvar OCH går betydligt fortare.
Ulf
Ser ju på överblivna högtalaren att den sitter inlåst med några klackar - då är bara frågan hur man lyckas få loss... hittade ingen som visade det knepet på nätet.
De är väl både limmade samt ska roteras så att klackarna släpper. Jag tror man måste bryta av klackarna för att få bort dem. Jag popnitade tillbaka i samma hål sedan. Man får vara lite försiktig när man borrar ur så man bara får bort skallen på niten.
Det gick ju hyfsat att borra, trist om man försöker klämma ur högtalaren, har sönder saker och ändå får borra ur nitarna. Sen kan de väl ha kletat på olika mängd lim, så vissa får det lätt och andra får hacka loss skiten med stämjärn. :D
Men jag ser gärna bilder eller video på hur det går till.

Ska man behålla det som man tar bort så får man vara försiktig med borrandet, det blir lätt varmt så plasten smälter.
Kolvringar etc b4b

Hej! Skall byta kolvringar,ville slippa ta loss ve[…]

460 T5 AWD

Long time no see or updates, mitt liv har tagit en[…]

Lyssna gärna på klippet! Någon so[…]

Tack för svaren, det uppskattas! Jag borde sk[…]