Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av e5frog
Det låter som att Biltemas ok förmodligen är helt OK, byta själv var väl planen - såvida inte Volvo-verkstaden i byn har rea eller något sånt. ;-)
Kan ju passa på att plocka upp en 7mm insex på hylsa, det verkar inte så populärt i insexnyckelsatser 4, 5, 6 och sen 8.
av Onkelmorra
Skulle byta ena bromsoket bak på min S80 idag. Fick verkligen lära mig fördelen med att köpa över disk!

Bromsoket jag köpt från Biltema tidigare i veckan gick inte att få dit. Nåt var knas med gängorna och bromsslangen passade inte.

Biltema hade dock fortfarande öppet, så vi drog dit med köpta oket plus det gamla för att jämföra. Tror att kundtjänstpersonalen plockade fram tre bromsok innan vi hittade ett som såg bra ut i gängorna (vi provade med en nippel och det passade på alla utom det jag köpt från början).

Kom hem, och nya oket passade direkt :-)

Jag hade kanske bara tur i oturen, men man får ha det lite i åtanke om något är felaktigt så kan det vara mindre roligt att stå där med all isärplockat och delen är beställd från nätet/Tyskland och allt annat är stängt.
Användarvisningsbild
av e5frog
Aldrig kul när det blir problem, oavsett vilken disk man köpt över. Är det inte på gångavstånd blir det ju problem med bilen nerplockad... :(
av Onkelmorra
Nej precis. Jag hade tur som hade en vän som hjälpte mig, så vi tog hans bil ner. Dessutom ligger Biltema bara några minuters bilfärd hemifrån. Blir lite jobbigare när det är långt bort.
serviceavtal

Jag har köpt de från askdesign. Funkar […]

Service Peugeot 107

Köpte en amerikansk (Thinkdiag) som är b[…]

Är det någon som har en bra lösnin[…]

Uppdatering: Tog ut säkring till CEM (nr 27) […]