Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvonewb
Hejsan!

Köpte nyligen min allra första bil som blev en volvo s60 - 04. Tänkte att det skulle vara klokt med lite vägledning.

Jag skulle ju då vara intresserad i att "modda" bilen i framtiden och skulle därmed vilja ha lite råd vilka hemsidor/affärer jag bör kolla in. Har verkligen 0 koll på hela bilvärden så tar emot så mycket information jag kan få.

Sedan undrar jag också vilka modifikationer ni skulle rekomendera att genomföra. Är intresserad av att skapa en sleeper, men har verkligen inte brottom med det. Tänker också mods som skulle göra bilen skönare för ögat. Exempelvis tonade rutor.... Något specifikt ni skulle rekomendera?

Ha det gött :)
av UnleashFusion
Volvonewb skrev: sön 07 jul 2019, 20:00 Hejsan!

Köpte nyligen min allra första bil som blev en volvo s60 - 04. Tänkte att det skulle vara klokt med lite vägledning.

Jag skulle ju då vara intresserad i att "modda" bilen i framtiden och skulle därmed vilja ha lite råd vilka hemsidor/affärer jag bör kolla in. Har verkligen 0 koll på hela bilvärden så tar emot så mycket information jag kan få.

Sedan undrar jag också vilka modifikationer ni skulle rekomendera att genomföra. Är intresserad av att skapa en sleeper, men har verkligen inte brottom med det. Tänker också mods som skulle göra bilen skönare för ögat. Exempelvis tonade rutor.... Något specifikt ni skulle rekomendera?

Ha det gött :)
Denna grupp kan också vara till hjälp ifall du får olika problem, https://www.facebook.com/groups/volvosweden/ , även styling.(ibland lite för överdrivet)

T.ex några finns www.hova.com , www.vparts.se , https://www.l-m-r.se och med flera.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Volvonewb skrev:Sedan undrar jag också vilka modifikationer ni skulle rekomendera att genomföra. Är intresserad av att skapa en sleeper, men har verkligen inte brottom med det. Tänker också mods som skulle göra bilen skönare för ögat. Exempelvis tonade rutor.... Något specifikt ni skulle rekomendera?
I princip omöjligt att svara på utan att veta vad du har för mål. Och budget såklart. Och tänker man sig att börja jaga effekt så beror det ju lite på vad man har för motor / växellåda. Så tala om mer vad du är intresserad av så är det lättare att komma med tips och idéer :-)
av Volvonewb
Tänker om det finns några generella, effektiva mods som man alltid brukar göra på en ny bil, men kanske inte finns några. Bilen är en s60 04, har inte direkt koll på vilken motor hähä. Budgeten är inte enorm precis, men som sagt, undrade om det fanns några mods som är i prioritet!

Ha en bra dag :)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Saker man gör direkt kan variera en del. Jag kollar igenom och byter ut saker för driftsäkerhetens skull. Men jag har bekanta som monterar coilovers eller börjar bygga stereo det första dem gör.
av Knatch
Tona bakrutor, köpa en bluetooth mottagare som du kopplar in till stereon (finns på vpart) ok ljud,
Byta kupefilter till aktiv kol.
Skriv vad du har för motor och hur mycket du tänkt lägga på den. Jag har haft en s60 T5 2004 förut så jag kan ge dig tips. Men det är svår frågeställning du har eftersom att ”modda” är väldigt brett, alltifrån att lacka om, snuskdekaler :-D , byta fälgar, bromsar, trimning, skönare inredning, mer utrustning, bla bla
Vad vill du göra?
Service Peugeot 107

Köpte en amerikansk (Thinkdiag) som är b[…]

Är det någon som har en bra lösnin[…]

Uppdatering: Tog ut säkring till CEM (nr 27) […]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr må[…]