Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej,

Vi har en Volvo V70 2.5T 2003 där varningslampan tidvis blinkar på instrumentpanelen. Idag visade den även felkoden 065?

Vår uppfattning är att bilen gått lite ojämnt den senaste tiden, dock inget allvarligt.

Vad tror ni om detta?
Användarvisningsbild
av wissel
Felkod 065?? Vad har du för grejer att läsa ut koderna ?
Om det bara är siffror som dykt upp i displayen så är det ingen felkod.
När går bilen ojämnt? Tomgång, fullgas, eller stilla promenad i 90 km ?
Vad säger Displayen när lampan blinka till?
Men att börja med en riktig felkodsläsning är nog ett bra sätt att komma rätt från början, brukar bli billigare också. ;-)
av snowman
Nej, "koden" dök upp på rutan i displayn på instrumentpanelen. Så dessa siffror säger egentligen inte något? Får ta o köra in o får den avläst då.

Meddelandet dyker upp när man parkerat eller precis startat bilen.
av MickeM
Jag vet flera som fått fram siffror i färddatorn genom en serie tryckningar på div knappar.
Men det är inte felkoder. Utan mer troligt någon mjukvaruinformation i kombiinstrumentet.
Säger nog ingen något.

Om sådana siffror kommer av sig självt, skulle jag rikta misstankarna mot kombiinstrumentets lödningar.
Har du en tidig 2003 ökar sannolikheten.

Men en felkodsvläsning är inte fel. Och med en scanner som läser HELA bilen. (Glöm universella scanners för annat än motorn)
Men det finns en risk att du inte har några relevanta felkoder gällande kombiinstrumentet om min teori stämmer.

Ojämn gång och blinkande motorlampa är misständningar.
Det har du felkoder på.
Tändspole troligen, men felkoder ger nog ut VILKEN.

Rotinger GRAPHITE LINE bara för att de har c[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]