- sön 16 jun 2019, 10:07
Jag hade kört drygt 20 mil. Då körde jag in och tankade gastanken full på Q-star i Mjölby. Sedan körde jag ca 200 m bort till Burger King. Efter en matpaus på ca 15 minuter så startar jag bilen. Men den dör när jag skall backa ut. Jag gör flera startförsök men jag inser att varje gång så dör motorn när den går över på gasdrift. Jag kopplar in bensindrift. Då händer inte detta. Jag bestämmer mig för att snoka runt lite i bilen. Jag kollar upp alla säkringar. Men alla verkar hela. Det tar kanske ca 15-20 minuter. Då jag skall köra iväg så provar jag att starta i gasläge. Nu fungerar det!
Jag tankar under helgen på ett par andra stationer (E-on).
Några dagar senare, efter att ha kört drygt 20 mil, svänger jag återigen igen på Q-star i Mjölby. Jag tankar fullt med gas. När jag skall köra från pumpen så startar inte bilen. Jag kopplar in bensinläge och kört bort till McDonalds (ca 150 m). Efter 20-25 min så försöker jag starta bilen i gas-läge. Det fungerar.
Detta har bara hänt mig (min bil, som är en S60 -07) dessa två gånger. Båda gångerna på Q-star i Mjölby.
Vid båda tillfällena var det varmt i luften och inget regn. Motorn var varm. Detta hände i mitten av maj 2019.
Är det fler som har liknande erfarenheter?
Jag tankar under helgen på ett par andra stationer (E-on).
Några dagar senare, efter att ha kört drygt 20 mil, svänger jag återigen igen på Q-star i Mjölby. Jag tankar fullt med gas. När jag skall köra från pumpen så startar inte bilen. Jag kopplar in bensinläge och kört bort till McDonalds (ca 150 m). Efter 20-25 min så försöker jag starta bilen i gas-läge. Det fungerar.
Detta har bara hänt mig (min bil, som är en S60 -07) dessa två gånger. Båda gångerna på Q-star i Mjölby.
Vid båda tillfällena var det varmt i luften och inget regn. Motorn var varm. Detta hände i mitten av maj 2019.
Är det fler som har liknande erfarenheter?
Volvo S60 Bi-fuel 2006
- By KalleJ