Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kievY
Tyvärr var jobbet inte gjort i Sverige utan utomlands. Hade givetvis krävt de på kompensation eller helt enkelt garanti. Lönar sig inte att åka dit nu, däremot ska jag maila bilderna/alt lägga upp på deras fbsida och hoppas de vill lösa det på något sätt. Fick tyvärr hosta upp för en ny kondensor idag (5900kr) för att ha kyla och verkstan tyckte det var förfärlig kvalitet att inte klara 2000 mil.
IMG_0244.JPG
IMG_0244.JPG (4.09 MiB) Visad 221 gånger
IMG_0243.JPG
IMG_0243.JPG (1.45 MiB) Visad 221 gånger
Användarvisningsbild
av frasse4
Oj det lät väldigt dyrt om det inte var inklusive arbete. Minns iof att Mekonomen gav pris på 6000 för bara kondensorn till min Alfa, men man kunde beställa en ny från Hella för 1500 kr på nätet, sedan bytte jag själv och lät en AC-verkstad vacuumsuga och fylla.
av kievY
Det var inklusive material, arbete, påfyllning och test. Jo, jag hade kunnat komma undan billigare att göra det själv men kände att jag inte orkade "vänta" och leta rätt på sakerna utan tog smällen.
frasse4 skrev:Oj det lät väldigt dyrt om det inte var inklusive arbete. Minns iof att Mekonomen gav pris på 6000 för bara kondensorn till min Alfa, men man kunde beställa en ny från Hella för 1500 kr på nätet, sedan bytte jag själv och lät en AC-verkstad vacuumsuga och fylla.
Användarvisningsbild
av frasse4
Ja men det var rimligt, jag läste det som att det var priset på kondensorn enbart. Hoppas den håller lite längre nu då!

Rotinger GRAPHITE LINE bara för att de har c[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]