- fre 07 jun 2019, 09:59
Stillastående:
Vrider ratten åt höger så klonkar det till 1-2 ggr. ( behöver ej vrida ratten helt för att det ska uppstå)
Vrider åt vänster så klonkar det 1-2 ggr. ( behöver inte vrida ratten helt för att det ska uppstå )
Krypkörning tex från parkering:
Vrider ratten åt höger så klonkar det till 1-2 ggr.
Vrider åt vänster så klonkar det 1-2 ggr.
Bytt:
Länkarmar 190505
fjäderbenslagring 190606 bytt men ingen skillnad.
Stötdämpare Under 2017
krängningshämmarstag 190606 bytt men ingen skillnad.
bromsskivor/klossar 190601
hjullager en sida under 2018
Jag är lite osäker när detta började låta!
Upplever att det kom efter länkarmsbytet för 3v sen men jag har cyklat mycket så upptäckt det först nu.
Annat ? ja det är väl sommardäcken relativt nya.
Litet drivaxel ljud har funnits sen länge men det är vid fullt rattutslag så nu vet jag inte.
Låter som att det kommer från motorrummet men sen vet jag inte. Det hörs inifrån och utifrån.
Bilen går bra när man kör i övrigt och är stabil efter vägen.
När man kör fortare och svänger åt olika håll så får jag inte fram något klonk ljud.
Behöver tips.
Vrider ratten åt höger så klonkar det till 1-2 ggr. ( behöver ej vrida ratten helt för att det ska uppstå)
Vrider åt vänster så klonkar det 1-2 ggr. ( behöver inte vrida ratten helt för att det ska uppstå )
Krypkörning tex från parkering:
Vrider ratten åt höger så klonkar det till 1-2 ggr.
Vrider åt vänster så klonkar det 1-2 ggr.
Bytt:
Länkarmar 190505
fjäderbenslagring 190606 bytt men ingen skillnad.
Stötdämpare Under 2017
krängningshämmarstag 190606 bytt men ingen skillnad.
bromsskivor/klossar 190601
hjullager en sida under 2018
Jag är lite osäker när detta började låta!
Upplever att det kom efter länkarmsbytet för 3v sen men jag har cyklat mycket så upptäckt det först nu.
Annat ? ja det är väl sommardäcken relativt nya.
Litet drivaxel ljud har funnits sen länge men det är vid fullt rattutslag så nu vet jag inte.
Låter som att det kommer från motorrummet men sen vet jag inte. Det hörs inifrån och utifrån.
Bilen går bra när man kör i övrigt och är stabil efter vägen.
När man kör fortare och svänger åt olika håll så får jag inte fram något klonk ljud.
Behöver tips.
- By KalleJ