- mån 10 maj 2010, 13:08
Hej Jag har en classic v70-08'a. Var mkt nöjd med köpet. Men efter ett tag upptäckte jag en del störningar som jag tänkte höra om nån annan känner till.
Bilen har gått ca 11000 mil och servad vid ca 9500 senast.
1. Jag upplever att bilen kan "rycka" vid körning oavsett hastighet. OBS! ac är avslagen!
2. Det slår från framvagnen vid ojämn väg eller dyligt
3. Bilen har en snitt förbrukning på ca 10.1-10.2/100km
4. Den låter som en diesel i motorn!.
5. Det är svårt eller nästan omöjligt att hitta "dragläge" vid körning i typ stad eller rödljus. När den är kall går det bättre men som sagt det är just vid start med kall bil.
6. Upplever att koppling tar högt upp. Inget att göra åt säger verkstad!
Detta är en del av mina problem som jag anser vara värst. Vet nån med sig om vad det kan vara för krångel?. På verkstad säger de att det inte är nå fel då de kopplat in datorn och den hittar inget. Tja då är det tydligen inget fel?!?!?!
De finns tydligen inga reparatörer längre!.
mvh Artic ps: Tack för en bra sida!
Bilen har gått ca 11000 mil och servad vid ca 9500 senast.
1. Jag upplever att bilen kan "rycka" vid körning oavsett hastighet. OBS! ac är avslagen!
2. Det slår från framvagnen vid ojämn väg eller dyligt
3. Bilen har en snitt förbrukning på ca 10.1-10.2/100km
4. Den låter som en diesel i motorn!.
5. Det är svårt eller nästan omöjligt att hitta "dragläge" vid körning i typ stad eller rödljus. När den är kall går det bättre men som sagt det är just vid start med kall bil.
6. Upplever att koppling tar högt upp. Inget att göra åt säger verkstad!
Detta är en del av mina problem som jag anser vara värst. Vet nån med sig om vad det kan vara för krångel?. På verkstad säger de att det inte är nå fel då de kopplat in datorn och den hittar inget. Tja då är det tydligen inget fel?!?!?!
De finns tydligen inga reparatörer längre!.
mvh Artic ps: Tack för en bra sida!
- By KalleJ