- tor 06 jun 2019, 17:42
Tjena! Jag pillade lite med stereon i bilen för ett tag sen och i samband med det råkade jag koppla ur klimatanläggningen (bland annat) och efter den tabben så lyser SRS-lampan. Efter att ha googlat runt en hel del så verkar det som att det borde gå att släcka lampan förutsatt att jag kopplat in allting korrekt igen, vilket jag tror mig ha gjort.
Hur som helst, jag försöker ansluta en ELM327 (version 1.5, WIFI) till bilen. Pluggen får ström och jag kan ansluta dator/telefon till den men efter det så kommer jag inte längre. Det verkar som att ELM327 inte får nån kontakt med ECU:n, men av allt jag hittat på nätet så borde det inte vara några problem. Jag har testat med nyckeln i läge två samt med motorn igång, ingen skillnad vad det verkar.
Någon som varit med om liknande? Tankar? Förslag?
Bilen är en V70 2.5T, 2005, bensin.
Tack på förhand!
Hur som helst, jag försöker ansluta en ELM327 (version 1.5, WIFI) till bilen. Pluggen får ström och jag kan ansluta dator/telefon till den men efter det så kommer jag inte längre. Det verkar som att ELM327 inte får nån kontakt med ECU:n, men av allt jag hittat på nätet så borde det inte vara några problem. Jag har testat med nyckeln i läge två samt med motorn igång, ingen skillnad vad det verkar.
Någon som varit med om liknande? Tankar? Förslag?
Bilen är en V70 2.5T, 2005, bensin.
Tack på förhand!
- By KalleJ