- fre 12 apr 2019, 21:10
Hej!
Förstagångsmeckare Fredrik här.
Jag köpte en Volvo V70 -03 förra sommaren. Den har tjänat mig väl i ett år, men nu har den börjat fallera. Jag fick den briljanta idén att köpa en likadan. En marinblå med vinröd förardörr och vita fälgar.
Saken är den att den gamle skitte har rätt fina delar asså, många finare än de i den nya. Således fick jag den briljanta idén att jag ska plocka det jag vill ha ur bettan o sätta in i Captain America. Det jag vill flytta är:
Stereon, högtalarna
Baksätet m ryggstöd, framkonsollen, mittkonsollen,
Innertaket
Ratten
Avgasröret
Bromsskiva(högra bromsskivan bak på gamla vill jag sätta vänster bak på nya)
Själen
Jag vet inte om mina 330 högskolepoäng i en mestadels teoretisk linje i sig kommer att hjälpa mig. Men jag har meckat mycket med cyklar och en hel del med finelektronik. Vidare är jag van att på jobbet mecka med fordonet människokroppen i 10 timmar i sträck, så tålamod finns det.
Tror ni det går? Är något helt orealistiskt?
Vad är era go to i var man finner instruktioner?
Vilka verktyg o material som inte finns i vanlig verktygslåda MÅSTE jag skaffa?
Mvh
Fred
Förstagångsmeckare Fredrik här.
Jag köpte en Volvo V70 -03 förra sommaren. Den har tjänat mig väl i ett år, men nu har den börjat fallera. Jag fick den briljanta idén att köpa en likadan. En marinblå med vinröd förardörr och vita fälgar.
Saken är den att den gamle skitte har rätt fina delar asså, många finare än de i den nya. Således fick jag den briljanta idén att jag ska plocka det jag vill ha ur bettan o sätta in i Captain America. Det jag vill flytta är:
Stereon, högtalarna
Baksätet m ryggstöd, framkonsollen, mittkonsollen,
Innertaket
Ratten
Avgasröret
Bromsskiva(högra bromsskivan bak på gamla vill jag sätta vänster bak på nya)
Själen
Jag vet inte om mina 330 högskolepoäng i en mestadels teoretisk linje i sig kommer att hjälpa mig. Men jag har meckat mycket med cyklar och en hel del med finelektronik. Vidare är jag van att på jobbet mecka med fordonet människokroppen i 10 timmar i sträck, så tålamod finns det.
Tror ni det går? Är något helt orealistiskt?
Vad är era go to i var man finner instruktioner?
Vilka verktyg o material som inte finns i vanlig verktygslåda MÅSTE jag skaffa?
Mvh
Fred
- By Bojokak