Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hultz
hej !

måste skriva av mig lite, håller på och försöker få fason på en xc90 som larmar för "service erfrodras antisladdsystem"
kollade lite felkod och fick då felkod bcm 0076 . prövade att ta bort fel medellandet men det kommer tydligen tillbaka lika snabbt.
började då mäta upp abs-givarna,

HÖ FM 1,680 ohm
VÄ FM 1,620 ohm

bak får jag inte något likande värde . så jag har spelat in en liten film då jag ohm mäter givarna . samt att vi snurrar på ett hjul samtidigt . men ingen skillnad i mätvärdet.

inte den bästa kvaliten på filmen :)

daniel///
av ThunderAce
Enligt VIDA så står koden "BCM-0076 Styrenhet"

BCM - Break Control Module
av råsundatjuren
Kan vara internt fel i BCM styrenheten,inte ovanligt,skitdyr om man köper en ny,finns firmor som reparerar din BCM (innosund.com)dom är duktiga!!
av hultz
tja update

skickade Bcm modulen på rep till en kille vid namn pierre som enligt många har lagat deras boxar. enligt pierre så var 2 st motstånd trasig och en del av kretskortet, fick tillbaka modulen och prövade ta bort koden men den kommer tillbaka lika snabbt. abs kransarna fram är hela.
prövade att byta box bara för skojs skull till en som jag hade liggandes, som kom från en v70 . då fick jag felmedellanden på "ej kommunikation mellan moduler" inte bcm-0076. börjar få slut på ideer vad jag ska göra , tycker ju att byta så mycket komponenter i en box borde ju ge något annat resultat .

daniel///
Stefans 968

Snyggade till i hjulhuset, körde en 2-K bedli[…]

Vakuumslang

Tja, googlat hur mycket som helst för att hit[…]

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

För mindre hund. Hög kvalitet och i nysk[…]