Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Andreas12 skrev: lör 26 jan 2019, 17:34
Anette62 skrev:Behållaren är absolut inte dränkt i olja men det ser ut att vara mer "svett" än det var före garantijobbet. Pysljudet hörs ganska högt när motorn är varm, har aldrig provat när motorn är kall för jag har fått höra att man ska kontrollera nivån när motorn är ordentligt varm. Känns tryggt att ni på Forumet säger att det nog bara är luft så jag håller koll på nivån och kör så hoppas jag det ger sig snart.
Du har 2 märkningar på stickan..
Kall och varm så går bra att kolla den kall men då är det andra märkningen du ska kolla.
Det vet jag, men har fått höra att det är mycket mer precist när motorn är varm.
Anette62 skrev: sön 27 jan 2019, 13:53 Avluftningen, är det inte den slang som går ut på sidan av behållaren ? Hittar ingen avluftning i locket.
Skulle tro det sitter en fjäder i locket.
Det avluftas genom att trycket trycker upp locket så luft sipprar ut mellan packning o lock/behållare. Är nog returslangen du hittat.
Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pri[…]

Är det skruvhål för att fä[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]

Kolvringar etc b4b

Ok,tack.Slipat ventiler dom håller tätt[…]