Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anette62
:bored: Det har jag förstås gjort redan. Bilen blev trögstyrd och jag kollade , det var torrt på stickan. Fyllde i ny och sen har det droppat under bilen, när motorn är igång och man svänger. Vet ju nu att det är packboxen som läcker, ska kontakta mekanikern som bytte styrväxeln i oktober.
av Ceska
Jag skulle prova att slå in Omega 917, är det bara packningar och o-ringar som blivit tora så kan det hjälpa. På min styrväxel fuktade/läckte ut ca 1dl per 400-500 mil, provade med Liquimoly 1099 servotätning med det hjälpte inte däremot Omega 917 gjörde suset.
av Andreas12
Borde gå o byta packboxen utan att plocka ut styrväxelen .
Antar du har garanti på grejorna även om dom är beg?
Men vad du än gör så kör ej med tom behållare, då går pumpen oxå.
Stoppa inte i något annat än den olja där ska vara, är där garanti utgår den direkt om dom ser du stoppat i något annat.
av Anette62
Verkstaden som bytte sa att den begagnade styrväxeln dom satte dit var kontrollerad och skulle hålla bilens livslängd. Har nu med mig styrservoolja, kollar och fyller på när det minskar. Använder den gröna oljan som rekommenderats, och som verkstan sa var rätt när dom bytte styrväxeln.
Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pr[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det