Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hoj!

Är lite ny här på forumet så ligger tråden på fel ställe så ber om ursäkt för det.

Men dum fråga kanske men.

Är det normalt att motorfläkten inte alltid går igång på bilen när man har stängt av den?
Vet inte om det kanske bror på att det är kallt ute nu så kanske därför den inte alltid är igång efter jag har stängt av bilen.
Men brukar annars höra den surra ett tag efter jag har stängt av bilen.

Har en volvo S60 T5 2004 har nyligen monterat dit ferrita downpipe samt avgasystem samt å även mjukvaran för det.

Tycker bilen känns lite varm eller typ luktar varmt efter man har stängt av bilen.

Den visar ok temp även.

Så är det normalt att motorfläkten inte alltid är igång efter jag har stängt av bilen?
MickeM skrev: fre 21 dec 2018, 06:51 Det är fullt normalt att den inte går. Svar ja.
Inte ens efter att ha kört med husvagn i +30 grader i somras, hörde jag kylfläkten en endaste gång med avstängd motor.
Inga problem med motor temp.
Det låter snarare onormalt att den aldrig går.. båda P2orna jag haft har kört fläkten ibland precis efter parkering. Särskilt i värme.
SBergdahl skrev: lör 29 dec 2018, 09:51
MickeM skrev: fre 21 dec 2018, 06:51 Det är fullt normalt att den inte går. Svar ja.
Inte ens efter att ha kört med husvagn i +30 grader i somras, hörde jag kylfläkten en endaste gång med avstängd motor.
Inga problem med motor temp.
Det låter snarare onormalt att den aldrig går.. båda P2orna jag haft har kört fläkten ibland precis efter parkering. Särskilt i värme.
Jodå, går gör den, men sällan.
Och hittills aldrig efter att jag stängt av motorn. Den har också alltid stannat innan jag stängt av.
Men jag vet att den ska kunna starta efter att motorn är av.

Körde 80tals Saab 900t tidigt 90 tal, och den jäkeln tjöt kylfläkten på efter varje gång man åkt, ta mig tusan.
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det