Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tjobbetock
Tjena tänkte kolla om någon av er kopplat in en ramp på v70 -05...
Vart har ni fäst rampen och sen det som jag tycker är det värsta hur har ni kopplat för att kunna styra rampen från originalspaken?
Posta gärna era bilder på kopplingar o infästningen..

// Tobias
av Andreas12
Hann aldrig montera min ramp när jag montera dom andra extraljusena men jag tänkte sätta den innanför nedre ribborna.
Skruva den rakt ner genom bottenplasten.
Då har jag inte förstört något mer än hål i botten o det kan man ju tåla.
Lättast är att plocka av störfångaren o kolla var som blir bäst.
Nackdelen att placera den så som jag tänkt är ljusspridningen blir sämre men ser trevligare ut när rampen är dold.
Inkopplingen tog volvos kontakt o knapp o koppla som det står skrivet på tusen ställe på detta forum.
Relä gömdes i motorrummet nedanför skärmens infästningar.
Böjde en plåt, skruva fast den med skärmens främre skruv.
Fäste reläet mellan plåt o skärm finns inbuckling där.
Svårt o förklara o har inga bilder just nu men inga kablar el relä syns om man inte vet att dom sitter där
av Perkla
Jag monterade min på ett extraljusfäste som jag satte där regplåten ska sitta, borrade några extra hål genom hållaren och satte flera självborrande skruvar rakt igenom stötfångaren, totalt kanske 10 skruvar på olika ställen, denna nummerplåtshållare till fäste behöver böjas lite för hand för att följa stötfångarens linjer för att få bästa monteringsresultat. Sen tog jag ett vanligt extraljussats och drog kablar på vanligt vis och tog signalen från sladden till bilens helljus framme vid lampan med en sån där kabeltjuv. Enkelt och smidigt, sitter fint ännu, det är nåt år sen jag monterade den.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Mr B skrev: ons 19 dec 2018, 11:09 Eftersom mina extraljus blev stulna (2ggr), så satte jag en ledramp bakom grillen. Det lyser lite sämre, men den sitter åtminstone kvar ännu, ett år senare.

https://photos.app.goo.gl/TAur1mcZWew8hmnv7

https://photos.app.goo.gl/zFd5hN2VP3Jomdr78
Hur dåligt blir det? Jag har varit lite sugen på samma sak men känns som om grillen borde sno väldigt mycket ljus. Svårt med rengöring också, smutsen så här års tar ju väldigt mycket ljus.
Användarvisningsbild
av Mr B
Lite sämre blir det, men det är svårt att säga några siffror på hur mycket sämre. Skulle jag gissa så kanske jag tappar 20% eller nåt. Volvo-emblemet fick jag ju ta bort då det gömde iaf 2 dioder helt och hållet, skulle egentligen köpt någon ersättningsgrill som är lite öppnare. Rengöring av rampen, nä, det blir det inte direkt, förutom spolning. Men den sitter som sagt fortfarande kvar iaf... ;-)
av tjobbetock
@Perkla, har du xenon som original? isf vilken färg är det på signalkabeln du satt tjuven på?
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det