Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag behöver ta ut spjällhuset på en 2001 V70 utan turbo.Det är ju enkelt att få loss huset men det går ju inte att få kontakten förbi startmotorn och den verkar riktigt besvärlig att komma åt utan att först lossa en massa annat.Jag har inget bra ställe att stå och skruva på så vill helst slippa lossa startmotorn,det räcker kanske med att lossa fästet i bakkant men jag kommer inte åt.
Jag funderar på att klippa kablarna och sedan skarva ihop dem igen,är det någon som har synpunkter på om det funkar eller kanske har gjort det själv.
Som du själv skriver så kan man ta bort fästet i bakkanten av startmotorn.
Förstår inte vad du menar med att inte komma åt? Det är inga problem att komma åt men problem med att kunna se vad man gör. Jag plockade både bort och dit detta fäste "utan problem".

Man ser inte vad man gör men har du kollat med en spegel hur det ser ut och vart du skall skruva så är det egentligen inte svårt. Men eftersom man inte ser vart man fipplar med verktygen så är det en bra idé att plocka av batterikabeln först
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det