Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zuckuss
mikebike skrev:
III skrev:Du kan ju välja bort automatläge på värmaren och starta. Är det tyst vet du att det ör värmaren.
Om det stänger av autostarten på den modellen. På min XC60 MY09 styrde AUTO bara tillsatsvärmen under färd, vid kallstart gick värmaren alltid igång oavsett inställning på AUTO.
Varför inte vända på det och köra en "Direktstart Värmare" utan motorn igång - är det värmaren så lär vi få höra det ;)
av III
mikebike skrev: tor 20 dec 2018, 14:18
III skrev:Du kan ju välja bort automatläge på värmaren och starta. Är det tyst vet du att det ör värmaren.
Om det stänger av autostarten på den modellen. På min XC60 MY09 styrde AUTO bara tillsatsvärmen under färd, vid kallstart gick värmaren alltid igång oavsett inställning på AUTO.
Jaha. Testa. Annars kanske det finns en säkring eller kontakt att lossa
av Alex2222
Tack så mycket för alla kloka svar. Jag har försökt stänga av auto men inte hittat vart. Ska testa att bara köra värmaren men här det efter jul så inte bilen briner upp innan :)
Å är det värmare så få det vara så. Inte lönt att kosta på den 12000 kr när det är kallt 5 dagar om året här i södra Sverige.

God Jul!
Tack igen. Uppskattas!
av Zuckuss
Alex2222 skrev:Tack så mycket för alla kloka svar. Jag har försökt stänga av auto men inte hittat vart. Ska testa att bara köra värmaren men här det efter jul så inte bilen briner upp innan :)
Å är det värmare så få det vara så. Inte lönt att kosta på den 12000 kr när det är kallt 5 dagar om året här i södra Sverige.

God Jul!
Tack igen. Uppskattas!
Inte behöver det kosta 12k:-!
Är det bara lagren så kan du renovera den för några hundralappar:
https://www.ebay.com/itm/Ardic-912D-Par ... 3006588383

Men visst - har du ändå isär den kan man ju lika gärna kosta på sig lite fler grejjor så den är fräsch.
av Zuckuss
Alex2222 skrev:Då tummen sitter mitt i handen på alla händer så ska det inte renoveras något här inte =) =)

Hahaha! Dåså ^^ Tror dock att du kommer sakna värmaren norröver ;)
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det