Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yrrol3
Frågade i originalbutiken efter ett spegelglas, vilket där kostade över 1000kr.
Medan reservdelar24 säljer från 118kr

Fast jag ser att det är lite skillnader; icke sfärisk / konvex

Orolig att jag köper fel, är någon av er van att köpa från dessa sidor och kan peka ut vilket högerglas jag önskar till min V70 2006 motsvarande original?

Alkar #6432591............... uppvärmd,konvex, höger & vänsterstyrd: 118kr
Blic #6102-02-1221518P.. uppvärmd,konvex, högertrafik: 237kr
Abakus #4124G04........... höger, konvex: 267kr
Ett tips är att inte köpa glas bara för att det är billigt eller för att en support säger nått. Finns lite trådar om folk som fått spegelglas som inte passat helt ordentligt - trots att det skulle vara för en viss bilmodell. Dock inte sagt att du måste köpa ett original glas nu utan mer att välj med omsorg och inte lita enkom på en support bara för att "dom" säger nått.
Just i ditt fall nu med vilket glas av dom du listar har jag tyvärr inget svar på.
av Zuckuss
Förmodar att även dina spegelglas släppt från gummit? :)

Båda mina glas har släppt från gummit, det ena lyckades fångasi sista stund under körning på motorväg.
Jag rengjorde gummit med sprit samt ruggade upp gummit med grovt sandpapper- sedan limmade jag dit dem med två-komponent lim från Biltema. Sitter än (drygt år senare), ingen nämnvärd försämring av eluppvärmningen heller.
av yrrol3
Glaset släppte från sin platta och exploderade på vägen. Men om ett nytt glas och platta kostar 200 så kan jag leva med det bara jag väljer rätt. :)
får höra med butiken, eller överväga v-parts som hävdar att deras är som original.
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det