Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knatch
Det gamla hederliga mekanikerarbetet har så gott som försvunnit och blivit ersatt av reservdelsbyteri
Användarvisningsbild
av TommyP86
Går inte lämna garanti på jobb där man byter ut ”vissa delar”

Om du vill ha ny brygga, och efter 3 månader börjar få lagerljud istället? Vem ska betala det? Inte sällan 1500kr timmen...
av Knatch
TommyP86 skrev:Går inte lämna garanti på jobb där man byter ut ”vissa delar”

Om du vill ha ny brygga, och efter 3 månader börjar få lagerljud istället? Vem ska betala det? Inte sällan 1500kr timmen...
man lämnar ju garanti på själva arbetet och delen som arbetet omfattar.
Byter jag exempelvis en generator så är det ju garanti på själva generatorn och arbetet som omfattar generatorbytet. Dvs att den ska vara korrekt monterad och leverera rätt spänning.
Går multiremmen sönder 2 veckor senare så är det inte mitt problem om kunden avstått från att byta multirem. Eller om remsträckaren ger sig så är det inte heller mitt problem även om jag "varit där och pillat" iochmed bytet av generatorn. men visst förekommer det att en del kommer och klagar på att det är mitt fel att servopumpen "börjat låta" efter att jag bytt generator men då förklarar jag hur arbetet gick till och att jag monterade bort servopumpens bultar för att komma åt att byta generator.

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]