Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wizzman
Knatch skrev:
LaRy skrev: fre 23 nov 2018, 20:27 Jag har provat många premiumdäck genom åren, med när jag köpte mina Continental Premium Contact var det färdigsökt. Kanske inte de tystaste, men komfort, väghållning m.m. gör att man förstår varför Continental vinner i princip varenda däcktest. Continental är tyska däck för tyska premiumbilar, de passar även svenska sådana.
Nu vet jag att en del här på forumet kommer att skriva att Continental la ner en svensk däcktillverkare, och därför får de inte nämnas.
vilken svenska däcktillverkare menar du?
Gislaved...
av Knatch
Wizzman skrev:
Knatch skrev:
LaRy skrev: fre 23 nov 2018, 20:27 Jag har provat många premiumdäck genom åren, med när jag köpte mina Continental Premium Contact var det färdigsökt. Kanske inte de tystaste, men komfort, väghållning m.m. gör att man förstår varför Continental vinner i princip varenda däcktest. Continental är tyska däck för tyska premiumbilar, de passar även svenska sådana.
Nu vet jag att en del här på forumet kommer att skriva att Continental la ner en svensk däcktillverkare, och därför får de inte nämnas.
vilken svenska däcktillverkare menar du?
Gislaved...
de hade jag ingen aning om
Användarvisningsbild
av TommyP86
Conti köpte gislaved 1992, och lade sedan ner tillverkningen i sverige 2002, flyttade den till typ tyskland och portugal.
Nu har man gislaved som budgetmärke lite här o var.
av Knatch
Trist när svenska märken körs ner i botten, ungefär som det höll på att bli med volvo till ford. saab till GM etc.

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]