Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
haglöf skrev:
CarMan skrev:
haglöf skrev: Det är inga större bekymmer att montera själv. (När man får in vanan går det på 15min.)

Pruta så mycket det går! Begagnade HU603 kostar 1800:- på Jönköpings bildemo. Men kolla som sagt så inte kablaget i bilen är klippt, sånt är jobbigt.

om du är sugen på den värre stereon HU803 så måste du köpa förstärkare och kablage till dito. Den har nämligen ingen inbyggd som exempelvis HU603.

Det spelar ingen roll om du haft originalstereo eller inte. 9 av 10 fall behöver du inte ladda mjukvara för att få en beggad stereo att funka. Mjukvaran kostar annars 125:- plus arbetskostnad som varierar från ÅF till ÅF men bör ligga runt 300:-.

Om du köper en begagnad stereo se till att få med ramen som du fäster stereon i och helst det lilla facket som sitter bredvid. Så du slipper onödiga extrautgifter.
om du köper begagnad sterio måste den vara från rätt strukturvecka, ibland funkar det med fel strukturvecka om man har tur, men det beror på vad dom gjort för ändringar.
man bör alltid ladda mjukvara för att inte stöta på problem i framtiden.
även om mjukvaran i sig gostar 125:- (pris enligt föregående talare) så tror jag nog att den som lägger i den vill ha en slant för att han gör det också & om du har otur behöver SWM:en en ny mjukvara om dina rattknappar inte fungerar, men det har du nog ing på den där.

Jag har svårt att tro att en volvohandlare tar 75:- för 20-30 min jobb, deras aparat + abonemang för att kunna lada i mjukvaran kostar en hel del !
Klarläggande: 125:- mjukvara, ca 300:- arbete alltså 425:-

Mjukvara i SWM för rattknappar? Är du säker? Jag har fått för mig att det inte krävs någon mjukvara över huvudtaget för att få rattknapparna fungerande.
det krävs ingen mjukvara för att montera rattknapparna, men om man vid steriobyte råkar ut för att rattknapparna slutar att fungera så behöver man en SWM uppdate.
Användarvisningsbild
av CarMan
f_palsson skrev:Ursäkta okunnigheten. Vad är en strukturvecka? Detsamma som en version av mjukvaran för olika prylar som passar samman?
det är bryt veckor när dom ändrar Hårdvarorna i bilarna, mjukvaran är ej bunden till nån vecka, bara till bil & hårdvara.
230fk går snålt

Vilken box kör du med? 962 eller någon […]

Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämtat […]

Kan ta bild sen när jag kommer hem. Känn[…]

Svarar på min egen fråga https://www.j[…]