Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joffe83
En kompis hade problem att starta sin V70 -06 och det kunde hända när som helst och när den väl var igång så gick den. Det visade sej att pluskabeln i motorutrymmet glappade.
av Barrybbq
Då har domen fallit. Visade sig att högtryckspumpen tar för lång tid på sig att få upp trycket. Blir att byta till en begagnad till helgen och hoppas att det löser problemet.
av Joakim1972
Har du pump? Annars har jag 1 st liggande. Och är du helt säker på att det är pumpen? Hur man kollar spridarna! Så här gjorde jag. Lossa på läckledningen(slarva inte bort låsningarna). Tryck i en slang i varje hål på spridarna(ska sitta tajt). Led ner varje slang i en PET flaska modell mindre. Starta bilen och låt den gå en stund ca 30-45 sekunder. Stäng av och kolla hur mycket diesel du har i varje flaska. Ska inte skilja mycket. Har du en skillnad i någon av flaskorna så har du problem med den. Nu kommer jag inte ihåg hur mycket som ska gå tillbaka i ledningen men i mitt fall var det en flaska som det var 10 ggr mer diesel i. Efter byte av den spridaren så funka bilen fint och starta direkt. Hör av dej om du har frågor.
av mbc
Ja som sagt, läcker en spridare genom så tar det längre tida att bygga tryck.
Dubbelkolla spridarna först som flera andra sagt.
av Barrybbq
Bytt pumpen och får nu för högt bränsletryck och en väldigt lättstartad bil. Ska prova med den gamla bränsletrycksregulatorn och återkommer när/om jag löst problemet med övertrycket.
av Barrybbq
Bränsletrycksregulatorn hade en skadad oring och bilen går jättebra efter att jag fixat detta. Tack för hjälpen.
av Fegge38
Tjena, rejäl trådbump har exakt samma problem som du beskriver på min -05 efter att frun kört på bensin några mil. Blev det en långsiktig lösning på problemet?
Bensinpriser v2

Womens From Your City - No Selfie - Anonymous Casu[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?