Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Hittat en V70 2.4 (140hk) och automat med en ägare som rullat ca 6000mil. Har gått i norrland och tyvärr stått i varmgarage men alltid servad hos Volvo. Vet dock inte mer än det, annat än att den är pedantskött och har inga skavanker.

Vet inte hur Volvos service är. Säger den till endast vid mil eller även år?

Vad tror ni? Den finns 30 mil bort och dem låga milen känns ju bra men samtidigt inte.
Det är svårt när du inte skriver mer detaljer. Skriv gärna om ditt inlägg och redigera dit årsmodell utrustning osv. Blir lättare då. Men 53 är mycket för en så gammal bil. Hade jag köpt den så hade jag bara gjort det om jag planerat ha kvar den i 5-6-7 år. Är de vanlig bruksbil du ska ha den som, så gör du bäst i att leta upp en annan då du hittar en fräsch för 20k och då har du 36k i driftkostnad om du förstår mitt resonemang :)
Skrev årsmodell i rubriken. Jo det är en del pengar för en 16 år gammal Volvo. Ser dock som ny ut på bilderna. Utrustning vet jag ej men säkert standard utrustning, då det inte ens var dragkrok. Jo tanken var att ha nästa bil länge men tror jag kommer ledsna på den i och med 140hk, går få upp till 180hk för inga pengar men det stannar ju där.

Hade egentligen hellre haft en AWD, Subaru Forester eller någon mid size pickup. Men miltalet gjorde mig rätt sugen men kanske bäst att avstå och leta en bil som ger lite körglädje också.
Hittade dig en långmilad v70II eller en fräsch xc70 awd med full utrustning. Jag vet inte :)
Det är mycket pengar somsagt för en gammal bil men det är bra bilar. Jag köpte min för 22.000kr och 40.000 mil. Bytte kamrem, ac, generator, däck, bromsskivor o belägg, alla filter och vätskor, bakrutemotor, torkarblad, framruta, regnsensor, larmsiren, växellådsolja och lite mer kommer det bli. Det har kostat mig ca 15.000 men jag är jävligt nöjd och kommer ha kvar den tills jag köper en tesla, nångång, om jag nu gör det. Så det beror på om du tänkt ha kvar den.
Jag kör med 163 hästar och det räcker gott och väl till att dra kärror, husvagnar och trailers men du känner dig själv bäst

Volvos egen lastgaller passar bara till andra rade[…]

Volvo car UX

Kan de inte bara skicka ut den nu haha. Vet ej om […]

XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8[…]

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]