Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pang58
wissel skrev: fre 31 aug 2018, 10:41 Jag har också en XC90 5 sits. Bra stabil och med bättre framvagnsdetaljer än mina tidigare V70 isar. Har haft den nu i 6år och kommer att behålla den läänge än. Bara lite småfel som jag åtgärdat under tidens gång. Men är riktigt trött på backsensorerna som alltid pajjar, alltid någon som lever sitt eget liv. För övrigt den bästa bilen jag haft.
Kanske borde jag i så fall fundera på en 5-sitsig.. Jag får fundera vidare.
Backsensorerna fungerar aldrig under vintern på min XC70, är nog ingen vidare kvalitet över lag.
Användarvisningsbild
av fjohan82
pang58 skrev: fre 31 aug 2018, 13:12
Någonting skrev: fre 31 aug 2018, 09:48 Vad är anledningen till att du behöver mer lastutrymme? Har du säkerställt att det räcker med en XC90?
Det fungerar inte att köra med släp om du behöver mer lastutrymme? Eller köpa en pickup/skåpbil som andrabil?
Behöver så stora hundburar som möjligt. Det borde(?) vara något bredare och högre i xc90 tycker jag. Däremot kanske sämre på djupet...
De där hundkärrorna som man drar efter bilen är kanske för små, trots att de kan beställas efter kundens önskemål?
https://www.hundkarra.se/
av glock40sw
pang58 skrev: fre 31 aug 2018, 13:16
wissel skrev: fre 31 aug 2018, 10:41 Jag har också en XC90 5 sits. Bra stabil och med bättre framvagnsdetaljer än mina tidigare V70 isar. Har haft den nu i 6år och kommer att behålla den läänge än. Bara lite småfel som jag åtgärdat under tidens gång. Men är riktigt trött på backsensorerna som alltid pajjar, alltid någon som lever sitt eget liv. För övrigt den bästa bilen jag haft.
Kanske borde jag i så fall fundera på en 5-sitsig.. Jag får fundera vidare.
Backsensorerna fungerar aldrig under vintern på min XC70, är nog ingen vidare kvalitet över lag.
Har letat 5-sitsig XC90 MY -10 till -14 under flera år helst med bensinmotor och har hittat två bensinare men inga 5-sitsiga.

Från Tyska sidor hittar man ,men de verkar vara USA importer och därför inte intressanta.

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]