Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pippirull
hej, har någon ett tips hur man får bort tuggummifläckar på bilklädseln
ungar.................... :lol:
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Ja, använd kylspray som finns att köpa på t.ex apoteket.
Kylspray för brännskada tror jag det finns nån som heter.

Spraya rikligt på tuggummit, ta sedan lätt loss det med en matsked då det är genomfruset.

Så gjorde jag och det finns inte tillstymmelse till vare sig tuggummi eller fläckar.

Om det bara är själva fläcken, rekommenderar jag varmt vatten med ett milt mattrengöringsmedel i.
Blöt upp fläcken, skrubba med en tandborste och blöt lite mer med vattnet.
Låt ligga typ 15-20 min, sen tar du *host* dammsugaren över fläcken och suger upp all väta. (inte så farligt som det låter)

Låt sedan torka självt över natten så är fläcken förhoppningsvis borta på morgonen.

Lycka till.
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
VolvoBengan skrev:Ja, använd kylspray som finns att köpa på t.ex apoteket.
Kylspray för brännskada tror jag det finns nån som heter.

Spraya rikligt på tuggummit, ta sedan lätt loss det med en matsked då det är genomfruset.

Så gjorde jag och det finns inte tillstymmelse till vare sig tuggummi eller fläckar.

Om det bara är själva fläcken, rekommenderar jag varmt vatten med ett milt mattrengöringsmedel i.
Blöt upp fläcken, skrubba med en tandborste och blöt lite mer med vattnet.
Låt ligga typ 15-20 min, sen tar du *host* dammsugaren över fläcken och suger upp all väta. (inte så farligt som det låter)

Låt sedan torka självt över natten så är fläcken förhoppningsvis borta på morgonen.

Lycka till.

skrubbar gärna en lite störe yta typ mellan två sömmar eller nått annars kan du få en fläck som är renare än resten inte heller så trevligt :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Det e helt sant mannen...
Men tänkte du hade en kliniskt ren bil, ser ut så på utsidan iallafall på din bild.

Men det e klart du kan ta en större yta, det blir ju rent iallafal...
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-go[…]

Jag chansade på ET och fälgbredd, det b[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]