Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Icenberg
Hej! Jag tänkte sätta dit ett par LED extraljus på 255W styck på min Volvo S60 Automat business class 2002. Men vart tar jag manöverströmmen ifrån? Vilket nummer har den? Jag vill inte gå på och tjuva från strålkastaren utan vill koppla direkt till manöverströmen i bilens relä. Men vart är den? Vill inte ha nån extern knapp att sätta på lyset med, väldigt opraktiskt. Vill att dom tänds när jag drar på helljuset.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Som sagt, manöverström samtidigt med helljuset och kraftmatning (dock bara dimensionerad för 2x55W halogen) får man ut i ett kontaktstycke under luftburken, dock måste man montera Volvos extraljusknapp på valfri ledig plats i mittkonsolen för att manöverströmmen skall fungera.
av MickeM
Det går för övrigt också utmärkt att ta manöverström till vanligt relä från en helljuslampa eller dess kabel "som man gjorde förr".

Det, eller montera knappen så elektroniken ger signal i förberedda kablaget är seriösa alternativen du har.

Knappen är för övrigt bara en möjlighet att avaktivera extraljusen. I snöfall, tex.
Mycket PRAKTISKT!

Inget man bländar av extraljusen med varje gång om nån nu trodde det.....

Alternativ 3 får du in i CEM-modulen och koppla runt och greja. ...
Rekomenderas INTE!
av glock40sw
Om man hittar Volvos extraljusknappen ,den kan vara svårt att få tag i ,stoppar den på plats i knappraden och sedan kopplar relä spolet (85 och86)på den tvåpoliga kontaktstycket vid luftburken då har man lättfixade styrkrets .

+30 matningen kan man sen ta var man vill ,via säkringen naturligtvis. Installation är inte begränsat på någon watt talet när man använder original kablar bara för relä styrningen.

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]