- ons 15 aug 2018, 21:27
Skulle säkert fungera, men är ju en lite B-lösning, vad en sån lösning ställer till med i form av larmer från CEM, om den nu är i ett sånt skick att den i alla fall kan larma om fel, vet jag inte.
Går ju att testa, kom ihåg att sätta en säkring på matningen till reläet (alltså tråden som du tar från batteriet till uttag 30 på reläet), så du inte riskerar att elda upp alltihopa.
Antar att allt sådant här är kollat, om man nu lagt flera timmar på felsökning, men kan ju vara värt att kolla igen, kontakten bakom strålkastaren, där sitter halvljus höger på stift 3 och är en blå/gul kabel, ibland har det hänt att kablar ärgat av alldeles före kontakthus, så sprätta kabelhärvan i bilen några centimeter och mät om det finns spänning på kabeln, alltså inte i kontaktstycket, utan använd en penetrerande provspets som du trycker genom isoleringen, alternativt att du skalar bort lite isolering med en kniv, så du kommer åt ledningen, glöm inte att tejpa en sådan sak när du mätt färdigt.
Om du kör på pul lösningen så tycker jag att du för säkerhets skull skall klippa den blå/gula kabeln och skarva in den från det nya reläet på denna, så har du fortfarande möjlighet att ta ur strålkastaren genom att dela på den befintliga kontakten, den andra blå/gula änden, som kommer från bilens kabelhärva, får du isolera så den inte kan ställa till nåt.
Synd att du bor så långt bort, sånt här är rätt kul att felsöka på (tycker jag).