Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
Dubbelkolla noga att remmen inte lagts om nått mer än vevaxelns remskiva och att remmen verkligen är i spåren.
Kolla särskilt på remskivans undersida om det ör nåt mer med som spökar..
av vägkung
Tycker att jag har kollat och kollat igen att remmen ligger i spåren :crying: men kan inte se att nåt är fel där, men visst, kan ju bero på handhavandefel iofs
Jag vet inte hur jag ska gå vidare nu :-(
Men nåt ä ju "fel" helt klart
av MickeM
Jag tänker mer om remmen liksom nypt tag om nått annat OCKSÅ under remskivan...
En skruvskalle tex.....

Det syns nog inte uppifrån.
Användarvisningsbild
av fjohan82
vägkung skrev: mån 30 jul 2018, 00:55 Och om remmen skulle ligga fel i spåren kan jag inte förstå att det skulle innebära att det "saknas" mer än 5cm som det är nu :-(
Här är en som byter på en identisk motor...

av vägkung
Hej på er igen
Nu har jag fått dit remmen, och det som krånglade var att jag fick en felaktig spännrulle i paketet från autodoc, tyckte redan från början att det va märkligt att paketet va öppnat när jag fick det på posten.
Fick ta hjälp av en bilmekaniker jag känner, och han såg direkt att den spännrulle jag hade kommer att få dit men inte att få dit remmen, så nu fick jag genom hans försorg köpa en ny, och nu gick mekandet som en dans.
Jag har mailat autodoc och påtalat att de skickat fel spännrulle, men hittils har jag inte fått nå svar.
Tack alla som engagerat sig i mitt mekande :-)

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]

Volvo car UX

Hur funkar det? Flyter det på bra?

Bensinpriser v2

Skiljde nästan 3:- mellan diesel och bensin i[…]