Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hi,

I’m having some troubles getting sound, and i’m wondering if this might be related to that I’m taking signal sound from the rear trunk speakers? They look alot like treble and not midrange speakers. It just sounds horrible. I’ve tryed chaning the polarity on most of the cables and I’ve doblechecked most connections. It should work but it dosent. I understand swedish, no need to reply in English.

I’m using a Helix AAC.2 filter. Gladen SPL1800c1 with two DD 615 D2 subwoofers

https://www.bassbrothers.no/bilstereoti ... aa-adapter
Nu svarar jag för V70, men det kanske är samma för övriga modeller. Det sitter ett enkelt highpass delningsfilter (en kondensator) direkt på anslutningen på själva högtalaren om du kikar noga. Du måste ta signalen innan kondensatorn, helst direkt på ingående kabel. Den setupen hade jag på min V70 med hög-lågnivå adapter och en aktiv sub.
frasse4 skrev: lör 07 jul 2018, 19:24 Nu svarar jag för V70, men det kanske är samma för övriga modeller. Det sitter ett enkelt highpass delningsfilter (en kondensator) direkt på anslutningen på själva högtalaren om du kikar noga. Du måste ta signalen innan kondensatorn, helst direkt på ingående kabel. Den setupen hade jag på min V70 med hög-lågnivå adapter och en aktiv sub.
I plugged my filter to the cables right before the connector that plugs into the rear trunk speakers
Låter skumt, men prova att plocka ner en dörrsida och koppla in dig på en högtalare där. Om ljudet fortfarande är kasst ligger ju felet i din setup eller dess inställningar.
Volvo car UX

Jag skulle säga det är en fet uppgrade[…]

Bra jobbat , blev ju jättebra och kommer s&au[…]

Friskluftslang

Antar du menar röret som går från[…]

Det sitter ett relä vid expansionskärlet[…]