Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av guesten
Köpte en sådan som centrallåset varit ur funktion i flera år, funkade när förra ägaren köpte bilen. Händer absolut inget när jag trycker på knappen på nyckeldosan eller när jag sätter nyckeln i dörrlåset och vrider om. Några ideer vart jag ska börja? Dom bakre elhisssrna är med ur funktion om det ksn ha nått samband...
av MickeM
Vad har du för felkoder?
Utan dom blir det massor av gissningar på allt från UEM, PDM,DDM,REM osv...
REM styr väl bakdörrarna tror jag...
Kabelbrott till dörren.

Om du trycker lås på dörrpanelen, vad händer då? Samma knapp på passagerardörren?
av guesten
Uppdatering. Om tar jag bort kontakten på baksidan av REM och sätter tillbaka den så funkar mina bakre vindrutor+ jag kan låsa bilen/Låsa upp 50ggr på raken. MEN låter jag bilen stå i 11sekunder låst så klickar det till i alla clås motorer(ska nog vara så) sedan efter 16blinkningar på larmdioden så slocknar larmdioden och bilen går inte låsa upp igen... om jag inte tar bort kontakten från REM och sätter tillbaka den... då är det samma historia igen

Har läst att folk uppdaterar REM på volvo? kan det hjälpa mig? Med vänlig hälsning
Senast redigerad av 1 guesten, redigerad totalt 0 gånger.

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]