Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har också haft lansföräddarna innan jag skaffade volvo(min andra bil). aldrig igen säger jag bara. har nu haft volvia i 7½år och är mycket nöjd med dom problem man fått under åren, vare sig från parkeringsskador, viltolyckor och etc. Snart blir det nice price-försäkringen(när bilen fyller 8år)
De har ju ingen koll... Fanns ju aldrig nån R-design, bara äkta R då.
Har själv haft en -04:a V70R o Sport-kitet ser ju inte alls ut som det på R-bilarna...
Fanns väl bara 04:a tror jag...
Var faktiskt nära att köpa en svart S60 Sport själv för 8 - 9 år sen, ringde handlaren o pratade beg.garanti o åkte för att kolla på den lite senare, kom dit o då visade det sig att den var såld.... go stil... :( Blev fabrikstrimmad V70R istället, kul bil! :)
Hur har ni gått till väga?

Ni bör göra så att du får ett skadenummer och sedan använder du detta och gör en skadeundersökning hos en Volvo ÅF. Då får de sedan presentera vad som är rätt produkter för att kunna laga/iordningsställa bilen.
Allt är klart med verkstaden.Priset med allt som blev förstört landar på ca:30k. Detta menar försäkringen blir för dyrt med reperation då den överstiger marknadsvärdet enligt dom. Allting är klart men dom drar ut på tiden och varför dom gör det kan man ju undra. Aldrig mer länsförsäkringar

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]