Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Janne77733
Hallå!
Har en V70 2007. För ett tag sedan dog bakrutetorkaren vilket ju inte är ovanligt. Får bli ett helgprojekt tänkte jag. Men häromdagen fick jag ett felmeddelande ”Kontrollera bromsljus” och det visar sig att det övre mittersta inte funkar. Lämnade in den på service nyligen och då fick jag veta att skyltbelysningen inte heller funkar! :-o Idel problem där bak så att säga! :-)
Har sökt på forumet men inte hittat exakt samma problem.
Så vad säger ni, kabelbrott, reläfel eller nåt annat?
Mvh Janne
av MickeM
Det är ju bara att börja om det är ström fram till resp pryl, och sen leta problemet bakåt.
Kabelbrott där det böjs mest vid gångjärnet är vanligast.
av borstarmicke
Hade en 99:a V70 2.5T där jag rev bagageluckan 3ggr på 6månader... Köpte beggad o märkte inte att värmen i bakrutan inte funkade... kabelbrott vid gångjärnet. Vid bes upptäckte de att bromsljuset i vingen glappade... kabelbrott...
3:e gången lade vindrutetorkaren av... givetvis kabelbrott.... Ny kabelhärva var dyr så samtliga kablar skarvades o stripades utanpå gummigenomföringen då jag inte fick in kablarna i genomföringen.

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och […]

P062D11

Hejsan, Har följande felcode på min V[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder s[…]

GUIDE: Byte centrallåsmotor

Tack för en bra guide, var inga stora bekymme[…]