Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
Jag försöker plocka av min xc90 grill men vågar inte riktigt...är rädd att något skall gå sönder, för de klippen på kanterna är så känsliga..

Får se om jag går på det snarast..vill lackera om de svarta ribborna till silver...
Användarvisningsbild
av ritznet
Det jag gjort är att lossa dom 5-6 plastpluggarna som håller frontens övre del. Sedan kan man böja ut den. Då ser man hakarna som håller grillen övre del från baksidan sett. Men jag får fortfarande inte bort grillen, vet ej om det sitter liknande i underkant men vet ej hur man kommer åt.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Jag ska kolla på det under helgen, se om jag kan få loss den...kommer tillbaka med svar.
Användarvisningsbild
av #27
ritznet skrev:Det jag gjort är att lossa dom 5-6 plastpluggarna som håller frontens övre del. Sedan kan man böja ut den. Då ser man hakarna som håller grillen övre del från baksidan sett. Men jag får fortfarande inte bort grillen, vet ej om det sitter liknande i underkant men vet ej hur man kommer åt.
Ja det sitter clips i underkant jag brukar ta en kraftig ståltråd och böja den 90 grader och "lyfta" hakarna genom grillen hoppas du förstår vad jag menar...
Användarvisningsbild
av Degnell
Jag demonterade grillen på min V70 för några dagar sedan till förmån för min nya XC-grill från radicast. Först tog jag en ståltråd av kraftigare modell och böjde till i en 180 graders krok. Sedan lyfte jag med hjälp av mitt nytillverkade verktyd clipsen som var fästa i grillgallret i underkant, samtidigt som jag tryckte ner "sprinten/clipsen" som var fäst i själva stötfångaren med en liten skruvmejsel. På V70 sitter det 3 clipsar i underkant och 4 i överkant. När jag lossat alla tre i underkant gjorde jag precis som ritznet beskrivit. Tog bort de 5 plast pluggarna som sitter och fäster fronten under huven. Då var det möjligt att böja ut fronten för att komma åt de över clipsen. Det hela var gjort på 20 minuter och blev precis lika bra som om jag skulle demonterat hela fronten.
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]