- mån 26 mar 2018, 11:57
Hej
Får börja med att ursäkta mig om jag skriver på fel ställe eller gör något annat fel.
Men är ny här :D
Har en 2008 xc90 d5 som jäklas med mig.
Grundproblemet är att jag har väldigt dålig värme i bilen.
Flödet igenom värmepaketet är kontrollerat. OK
O efter en felsökning så konstaterades att luftkvalitetsgivaren var paj så jag köpte en ny och bytte den.
Där efter så skulle det kalibreras.... så en kontakt på volvo tog på sig att fixa detta.
Det resulterade i att kalibrering ej gick att utföra. Programmet tuggade sig fram en bit sen stannade det och efter en par minuter så kom felmeddelandet om att kalibrering ej är utförd.
Kalibrering är provad under konstens alla regler efteråt igen. utan lycka.
Innan bytet av givaren och kalibreringen så fungerade allt som att reglera luftflöde och riktningar mellan golv framåt och mot rutan.
Nu fungerar ingenting.
Får tydligen ett larm på CAN1 vad det nu är?
det påstås att det är ett styrdon under förarsätet.
Men vart hitta man att köpa ett sådan till en rimlig slant?
Snälla hjälp mig med ideer om vad som kan vara fel.
Mvh Stefan
Får börja med att ursäkta mig om jag skriver på fel ställe eller gör något annat fel.
Men är ny här :D
Har en 2008 xc90 d5 som jäklas med mig.
Grundproblemet är att jag har väldigt dålig värme i bilen.
Flödet igenom värmepaketet är kontrollerat. OK
O efter en felsökning så konstaterades att luftkvalitetsgivaren var paj så jag köpte en ny och bytte den.
Där efter så skulle det kalibreras.... så en kontakt på volvo tog på sig att fixa detta.
Det resulterade i att kalibrering ej gick att utföra. Programmet tuggade sig fram en bit sen stannade det och efter en par minuter så kom felmeddelandet om att kalibrering ej är utförd.
Kalibrering är provad under konstens alla regler efteråt igen. utan lycka.
Innan bytet av givaren och kalibreringen så fungerade allt som att reglera luftflöde och riktningar mellan golv framåt och mot rutan.
Nu fungerar ingenting.
Får tydligen ett larm på CAN1 vad det nu är?
det påstås att det är ett styrdon under förarsätet.
Men vart hitta man att köpa ett sådan till en rimlig slant?
Snälla hjälp mig med ideer om vad som kan vara fel.
Mvh Stefan
- By Xanthopteryx